Programma
0/11
1/11
Plenair
09:00 - 10:00
-
Plenaire activiteitFoyer
Registratie & welkom
09:30 - 09:45
-
Pitstop sessieOntmoetingsplein
Doe mee met Ontwikkelkracht!
10:00 - 11:00
-
KeynoteBeatrixtheaterPOVOMBOHO
Op weg naar evidence-informed werken: wat komen we tegen?
Pedro De BruyckerePedagoog en onderzoeker
12:15 - 13:15
-
Plenaire activiteitOntmoetingsplein
Lunch
12:20 - 12:35
-
Pitstop sessieOntmoetingsplein
Kennis voor onderwijs van de toekomst
12:40 - 12:55
-
Pitstop sessieOntmoetingsplein
Van probleem naar oplossing met de Kennisrotonde-tool!
13:00 - 13:15
-
Pitstop sessieOntmoetingsplein
Het vervolgonderwijs verbeteren en vernieuwen met het Comeniusprogramma
14:30 - 15:00
-
Plenaire activiteitOntmoetingsplein
Pauze
14:35 - 14:48
-
Pitstop sessieOntmoetingsplein
Data quiz: meerwaarde NCO rapportages
14:53 - 15:03
-
Pitstop sessieOntmoetingsplein
Van onderbuikgevoelens naar onderbouwd onderwijsbeleid: het belang van evidence-informed beleid
16:20 - 16:40
-
Plenaire activiteitOntmoetingsplein
Afsluiting
16:45 - 17:30
-
Plenaire activiteitOntmoetingsplein
Borrel
2/11
Keynote lezingen
10:00 - 11:00
Opening keynote
-
KeynoteBeatrixtheaterPOVOMBOHO
Op weg naar evidence-informed werken: wat komen we tegen?
Pedro De BruyckerePedagoog en onderzoeker
11:15 - 12:15
-
KeynoteBeatrixtheaterPOVOMBOHO
Veranderen in onderwijs. (Waarom) is dat zo moeilijk?
Kristin VanlommelLector bij Hogeschool Utrecht Kenniscentrum Leren en Innoveren
13:30 - 14:30
-
KeynoteZaal 111POVOMBOHO
Versterk je lespraktijk met kennis uit onderzoek
Inge de WolfHoogleraar bij Maastricht University, NRO
15:15 - 16:15
3/11
Gelijke kansen
11:15 - 12:15
13:30 - 14:30
15:15 - 16:15
4/11
Kennis en vaardigheden van leerlingen
11:15 - 12:15
-
DeelsessieZaal 314PO
Effectief rekenonderwijs begint in groep 1
Hans van LuitHoogleraar bij Universiteit Utrecht
13:30 - 14:30
15:15 - 16:15
5/11
Leren, doceren en onderwijsopbrengsten
11:15 - 12:15
13:30 - 14:30
-
DeelsessieZaal 323MBOHO
Feedback die echt gebruikt wordt. De rol van onderwijsontwerp en de actieve student
Liesbeth BaartmanLector bij Hogeschool UtrechtJudith GulikersUniversitair hoofddocent bij Wageningen UniversiteitTamara van Schilt-MolLector Eigentijds beoordelen en beslissen bij Onderzoeksteam Kwaliteiten van Leraren, Academie Educatie (HAN) en Academic director Master Toetsdeskundige bij Fontys
15:15 - 16:15
6/11
Onderwijs en maatschappij
11:15 - 12:15
13:30 - 14:30
15:15 - 16:15
7/11
School als lerende en professionele organisatie
11:15 - 12:15
-
DeelsessieZaal 211POVOMBOHO
Effectief en efficiënt werken aan onderwijsverbetering
Anje RosLector bij Fontys HogeschoolYaëlle van de StolpeWaarnemend directeur bij Wijs!Remi RoodingProgram Coordinator School of life & Educator Empower HBO bij Fontys Pulsed AcademyLidy van OersOnderwijskundig adviseur bij Koning Willem I College
13:30 - 14:30
15:15 - 16:15
-
DeelsessieZaal 211HO
Werkplezier vergroten: waartoe en hoe
Mieke Koeslag-KreunenLector bij Hogeschool Utrecht
8/11
Technologie in het onderwijs
11:15 - 12:15
13:30 - 14:30
-
DeelsessieZaal 319VOMBOHO
Het belang van social presence bij online (samenwerkend) leren
Karel KreijnsHoogleraar bij Open Universiteit
15:15 - 16:15
-
DeelsessieZaal 219POVO
Voorwaarden voor de ontwikkeling van digitale geletterdheid
Anneke SmitsLector bij Windesheim -
DeelsessieZaal 312VOMBOHO
AI in onderwijs: Docent- en beleidsperspectieven
Barend LastOnderwijsadviseur, docent, spreker en auteur bij Barendlast.com
9/11
Toegang tot inclusieve(re) leeromgeving
11:15 - 12:15
-
DeelsessieZaal 218POVOMBOHO
Impact met de Inclusivity Pathway Training
Aminata CairoLector bij Amsterdam Hogeschool voor de Kunsten
13:30 - 14:30
-
DeelsessieZaal 311POVO
Taalonderwijs aan leerlingen met specifieke leerbehoeften
Femke ScheltingaOnderzoeker/adviseur bij ITTA UvA
15:15 - 16:15
10/11
Welzijn en welbevinden
11:15 - 12:15
Deelsessies
13:30 - 14:30
15:15 - 16:15
11/11
Ontwikkelkracht
11:15 - 12:15
13:30 - 14:30
Uw favorieten delen of bewaren
Deel of bewaar eenvoudig uw lijst met favorieten door een unieke link te genereren.
Gebruik de knop “Genereer en kopieer link” om een unieke link te genereren, die vervolgens in een bericht of e-mail geplakt kan worden.