Rozemarijn van Toly

“Waardevol: studenten, docenten en onderzoekers met elkaar in gesprek over het eigen team aan de hand van ons onderzoeksmodel”
Rozemarijn van Toly, Onderzoeker bij het Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ecbo).

Sessies

Bekijk hieronder uit welke parallelsessies je kunt kiezen in de 3 rondes. Klik op een titel om meer over die sessie te lezen.
Je geeft je keuze direct bij inschrijving door: houd daarom de nummers bij de hand.
Tip: je kunt dit overzicht ook NRO-congres-programma.

Sessies ronde 1 (11:00 – 12:00 uur)

SessieInteressant voor
1. De Kennisrotonde Draait Door
Jorick Scheerens, Ajolt Elsakkers, Hannah Bijlsma en Veronique van der Perk
po, vo, (v)so, mbo
2. Zin in Burgerschap!
Chris Holman en Laurence Guérin
mbo
3. NRO-verbindingsprijs voor onderzoekers
Joris Hoeboer, Janine Stubbe en Eric-Jan Wagenmakers
po, vo, mbo, (v)so
4. Workshop Didactief ‘Deel je kennis over onderzoek met collega’s’ of ‘Schrijven voor collega’s’
Monique Marreveld
po, vo, mbo, (v)so
5. De zelfstandige route naar toekomstgericht onderwijs
Monique Bijker en Job Meuter
po, vo, mbo, (v)so
6. Passend onderwijs: volop in beweging
Miriam Walraven en Ton Eimers
po, vo, mbo
7. Leren excelleren: BrainBoost voor mbo-studenten
Petra Bleijenburg en Marieke Buisman
mbo
8. Datagestuurd leren in teams
Sanne Pronk en Bouke Spigt
po, vo, mbo, (v)so
9. NRO-verbindingsprijs voor leraren
Daisy Beelen, Marie-Louise Bijl en Kim Blankendaal
po, vo, mbo, (v)so

Sessies ronde 2 (13:30 – 14:30 uur)

TitelInteressant voor
10. In de werkplaatsen onderwijsonderzoek is professionalisering het kloppend hart!
Erna van Hest, Anouke Bakx, Jarrick Schaap, Jos Hulsker, Jose Lemke, Gea Spaans en Ditte Lockhorst
po, vo, mbo, (v)so
11. Begrijpend lezen bij brugklassers: hoe een digitale leeromgeving zowel de leerling als de docent kan ondersteunen
Marlies ter Beek en Marie-Christine Opdenakker
vo
12. Buitenschools leren: het landschap in kaart gebracht’
Louise Elffers, Ruben Fukkink, Daury Jansen en Rochelle Helm
po, vo
13. Ga mee op iXpeditie Maatwerk
Anne-Marieke van Loon en Sanne Kokkeler
po
14. Digitale leerlingfeedback aan docenten over hun leskwaliteit: hoe werkt dat en wat kunnen we ermee?
Hannah Bijlsma
po, vo, mbo
15. Flexibel LOB in de vakmanschapsroute bij het Centrum Top Techniek
Martijn van Schaik
mbo
16. Docententeams met elkaar in dialoog over pedagogische waarden en idealen
Carlos van Kan
po, vo, (v)so
17. Scan ontwikkeling hybride leeromgevingen
Alieke Hofland, Raise van der Winden en Janneke Wennekes
mbo
18. Wiskunde moet je doen! Grafieken en Algebra in het basisonderwijs
Mara Otten, Carolien Duijzer en Myrthe Lampe
po

Sessies ronde 3 (14:45 – 15:45 uur)

TitelInteressant voor
19. Bouw mee aan de Kennisinfrastructuur voor het onderwijs!
Sander Dankelman, De Onderzoeksbende, PO-Raad, VO-raad, MBO Raad, Vereniging Hogescholen en VSNU
po, vo, mbo, (v)so
20. De onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ICT
John Schobben en Marijke Kral
mbo
21. Krachtgericht leren omgaan met studie-uitstelgedrag
Lennart Visser en Fred Korthagen
po, vo, mbo, (v)so
22. Groepsgewijs probleem oplossen met Bèta Burgerschap
Lida Klaver, Jory Tolkamp en Melvin Halkers
po, vo, mbo
23. Gelijke kansen op stage en werk voor alle hoogopgeleide jongeren (of niet?)
Rutger Kappe en Machteld de Jong
vo, mbo
24. Lof voor de leraar 2.0
Robert-Jan Gruijthuijzen, Saskia de Kort en Dorien van Otterloo
po, vo
25. Succesfactoren en knelpunten bij het realiseren van een gespreid leiderschap en een professionele cultuur door schoolleiders
Anje Ros en Ewout de Baat
po, vo, mbo, (v)so
26. Open access wetenschappelijke literatuur vinden: hoe pak je dat aan?
Rowan Zuidema en Astrid van Wesenbeeck
po, vo, mbo, (v)so
27. Passend leren omgaan met uitdagend gedrag in de klas
Lieke Jacobs en Linda van den Bergh
po, vo, mbo, (v)so