Sessies

Sessies

Bekijk hieronder uit welke parallelsessies je kunt kiezen in de 4 rondes. Klik op een titel om meer over die sessie te lezen.

Tijdens het bestellen van je ticket(s) geef je meteen aan welke sessies en plenaire lezingen je wilt volgen. Op die manier stel je jouw persoonlijke programma samen!

Sessies ronde 1 (10:35 – 11:25 uur)

Spreker plenaire zaal: Paul Kirschner
https://onderzoekonderwijs.net/author/paulkkirschner/

SessieInteressant voor
1. Van traumasensitief lesgeven tot een traumasensitief klimaat in de school
Wendy Nelen en Evelyne Offerman
po, vo, (v)so
2. Praktisch gebruikmaken van onderzoekstools
Tom Hogervorst en Stefanie van Nes
vo
3. Move21: meten en ontwikkelen van toekomstgerichte vaardigheden in het mbo
Pieter Baay en Lidy van Oers
vo, mbo
4. Wat heeft Passend onderwijs gebracht? De tussenstand
Miriam Walraven en Ank Jeurissen
po, vo, (v)so
5. Taalproblemen en de gevolgen voor het gedrag: het belang van emotionele competentie
Neeltje van den Bedem en Ellen Terpstra
po, vo, mbo, (v)so
6. Korte presentaties van verschillende werkplaatsen:

po, vo, mbo, (v)so
7. Grip op gespreksvaardigheid Engels
Marleen van der Lubbe, Lieneke Ritzema en Alessandra Corda
po
8. Kansen bieden
Monique Marreveld en Bea Ros
po, vo

Sessies ronde 2 (13:15 – 14:05 uur)

Spreker plenaire zaal: Jan Bransen
www.janbransen.nl

SessieInteressant voor
9. Eerste inzichten van effecten van het leerKRACHT-programma
Angela de Jong en Gert-Jan de Bruin
po, vo, mbo
10. Gespreid leidinggeven aan onderzoek in de school
Carlos van Kan en Janneke van der Steen
po, vo
11. Professionalisering van (academische) leerkrachten in het PO
Hannah Bijlsma, Afke Bunskoeke en Rutmer Ebbes
po
12. Differentiatie binnenstebuiten: factoren die een rol kunnen spelen bij succesvolle differentiatie in de klas
Alianne Bakker en Bodien Grijpstra
vo
13. Kennisrotonde Onderwijsspel
Ottelien Rikhof en Desirée de Langen
po, vo, mbo, (v)so
14. Vormgeving en effecten van een taal- leesprogramma gericht op ongelijke kansen – hoe succesvol is Success for All?
Marijke Mullender-Wijnsma en Lobke Jansen
po
15. Leesbegrip in beeld
Femke Scheltinga en Jos Keuning
po
16. Verschillende pitches: 

po, vo, mbo, (v)so

Sessies ronde 3 (14:10 – 15:00 uur)

SessieInteressant voor
17. Korte presentaties van de werkplaatsen po (onder leiding van Gea Spaans)

po, vo, mbo, (v)so
18. Docent zijn op het snijvlak van onderwijs en onderzoek: lessons learned uit het mbo
Annoesjka Boersma en Anne-Ruth Oosterbroek
vo, mbo
19. NRO-verbindingsprijs voor lerarenpo, vo, mbo, (v)so
20. Hoe kun je als leraar gebruik maken van de buitenschoolse kennis(bronnen) van leerlingen?
Judith ‘t Gilde en Louise Verhoef
po
22. Inzetten van Computational thinking bij maatschappelijke vraagstukken
Jory Tolkamp, Herma Jonker, Diane van der Linde en Stephanie van den Kieboom
po, vo, mbo
23. Begeleiding van startende docenten in het mbo: de kracht van een PLG
Jan Beukelaar en Patricia Brouwer
po, vo, mbo, (v)so
24. Samengestelde sessie ‘Meertaligheid’:

  • Van gelijke behandeling naar gelijke kansen. Passend omgaan met taaldiversiteit in de klas
    Femke Danse-Goossens en Jaimy Ottevanger
  • Inclusief Natuur- en Techniekonderwijs: Kansrijke aanpakken in meertalige basisschoolklassen
    Maaike Hajer en Jantien Smit
po
25. Verschillende pitches:

po, vo, mbo, (v)so

Sessies ronde 4 (15:15 – 16:05 uur)

Spreker plenaire zaal: Felienne Hermans

SessieInteressant voor
26. Grenswerkers Gevraagd!
Luc Salemans, Carla Oonk en Pauline van Eck
po, vo, mbo
27. NRO-verbindingsprijs voor onderzoekerspo, vo, mbo, (v)so
28. Nederland in PISA
Joyce Gubbels en Martina Meelissen
vo
29. LOB is van iedereen
Ivette Kleijngeld en Aniek Draaisma
vo, mbo, (v)so
30. NRO-KB sessie over toegang tot wetenschappelijke literatuur
Rowan Zuidema en Astrid van Wesenbeeck
po, vo, mbo, (v)so
31. Opbrengsten  van onderzoek: wat zijn die eigenlijk?
Jos Hulsker
vo
33. Verschillende pitches:

po, vo, mbo, (v)so