Succesfactoren en knelpunten bij het realiseren van een gespreid leiderschap en een professionele cultuur door schoolleiders

Veel schoolleiders streven een cultuur in hun school na waarin leraren in werkgroepen zelf initiatieven nemen om het onderwijs te verbeteren. Ze nemen doordachte en onderbouwde besluiten, gebruiken literatuur en leren van elkaar. In ons onderzoek hebben we onderzocht hoe schoolleiders dit kunnen bereiken. We hebben allerlei praktische instrumenten, inspirerende voorbeelden, ervaringen en tips verzameld. Tijdens de sessie maken de deelnemers kennis met de instrumenten en voorbeelden en gaan ze in gesprek met 1 van de 16 schoolleiders die 3 jaar aan de  onderzoekscultuur heeft gewerkt.

Spreker(s): Anje Ros (Fontys Hogeschool Kind en Educatie) en Vera Tonino (Daltonschool De Evenaar, Vught)

Vooral voor: po, vo, mbo, (v)so

Werkvorm: Actief aan de slag met andere deelnemers

Meer informatie:

« terug naar het sessie-overzicht